- Author
- Babińska Danuta
- Title
- Wywiad pogłębiony jako technika badań zachowań organizacyjnych
In-Depth Interview as a Technique of Organisational Behaviour Research - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 260-264, bibliogr. 7 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Badania marketingowe, Zachowania organizacyjne, Strategia produktu, Wywiad pogłębiony
Marketing research, Organisational behaviour, Product strategy, In-depth interview - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł prezentuje zalety i wady które odnoszą się do badań zachowań organizacyjnych z zastosowaniem wywiadu pogłębionego. Jako przykład podano badania zrealizowane za pomocą techniki indywidualnego wywiadu pogłębionego z menedżerami przedsiębiorstw odpowiedzialnych za formułowanie i wdrażanie strategii produktu na rynkach międzynarodowych.
This paper presents the advantages and drawbacks which occur in relation to the application of the individual in-depth interview technique while conducting organizational behaviour research. The approach of Polish exporters towards the issue of standardization/adaptation of product strategy has been used as a research example. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Catterall M., Academics, Practitioners and Qualitative Market Research, "Qualitative Marketing Research: An International Journal" 1998 nr 2 (vol. 1).
- Hart S.J., Collection and Analysis of Interview data, "Marketing Intelligence & Planning" 1989 nr 5 (vol. 7).
- Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Malhotra N.K., Marketing Research in the New Millennium: Emerging Issues and Trends. "Marketing Intelligence & Planning" 2001 nr 4 (vol. 19).
- Nikodemska-Wołowik A.M., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
- Wright L.T., Exploring the in-Depth Interview as a Qualitative Research Technique with American and Japanese Firms, "Marketing Intelligence & Planning" 1996 nr 6 (vol. 14).
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol