BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kowal Witold
Title
Badania satysfakcji klientów - możliwości interpretacji
Clients Satisfaction Research - Chances of Interpretation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 384-390, bibliogr. 4 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Zachowania konsumenta, Lojalność klientów, Klient
Consumer behaviour, Customer loyalty, Customer
Note
summ.
Abstract
Artykuł powstał na podstawie badań własnych autora. Przedstawiono wyniki badania satysfakcji klientów w ujęciu ogólnym , jak i w rozbiciu na niektóre z możliwych przekrojów analizy.

The basic knowledge of the customer satisfaction research is already well developed. The best chances for its future development are connected with data analysis. The use of cross-tabulation for data analysis enables to formulate two categories of satisfaction targets: improvement of the satisfaction of selected customer groups (segments) and improvement of the company market share, sales or/and financial performance. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Aaker D.A., Kumar V., Day G.S., Marketing Research, John Wiley & Sons, New York 1997.
  2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, E-Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Kapłan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2001.
  4. Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2001.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu