- Author
- Kolny Beata
- Title
- Podstawy informacyjno-metodyczne badania zachowań konsumentów w czasie wolny
Information and Methodological Grounds for Research on Consumer Behaviour in Leisure Time - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 413-418, bibliogr. 15 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Czas wolny, Badania konsumenckie, Zachowania konsumenta
Leisure time, Consumer research, Consumer behaviour - Note
- summ.
- Abstract
- Wyjaśniono na czym polega badanie zachowań konsumentów w czasie wolnym. Przedstawiono metody, techniki i narzędzia wykorzystywane do badania czasu wolnego. Zamieszczono przegląd publikacji GUS związanych z czasem wolnym.
Both primary and secondary sources of information are used in research on consumer behaviour in leisure time. Research may comprise a time budget, expenditure, participation in various forms of leisure activities, and the infrastructure used in leisure time management. A number of methods (questionnaire, interview, observation, autorecording) and types of research, measuring both quantitative an qualitative characteristics, are applied in the process of research. A research procedure is determined based on whether we need to collect new or already existing information. The procedure comprises the selection of research methods, techniques and tools.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Ćwiakowski M., Problemy społeczne wolnego czasu, CRZZ, Warszawa 1967.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 1995.
- Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
- Karcz K., Kędzior Z., Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych, AE, Katowice 1999.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, Wyd. 2, PWE, Warszawa 2001.
- Leksykon marketingu, red. J. Altkom i T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
- Luszniewicz A., Terenowe badania budżetów czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Luszniewicz A., Statystyka poziomu życia ludności, P WE, Warszawa 1972.
- Muchnicka I., Metoda sondażu w pedagogice empirycznej, [w:] Metodologia pedagogiki społecznej, red. R. Wroczyński i T. Pilch, PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1974.
- Tymowski A., Metodyka badań nad gospodarstwem domowym, IHW, Warszawa 1973.
- Tymowski A., Świadczenia społeczne a budżet czasu, [w:] Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Wnuk-Lipiński E., Budżet czasu - struktura społeczna -polityka społeczna, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1981.
- Wnuk-Lipiński E., Metody badania czasu wolnego a socjologiczna interpretacja materialu empirycznego. Metody badania wykorzystania czasu wolnego od pracy, Materiały konferencyjne, Komitet Statystyki i Ekonometrii PAN, Sopot 21-22 września 1973.
- Wnuk-Lipiński E., Praca i wypoczynek w budżecie czasu, IFiS PAN, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1972.
- Veal A.J., Research Methods for Leisure and Tourism, Institute of Leisure and Amenity Management, Great Britain 1997.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol