BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pukas Anetta
Title
CRM jako narzędzie wspomagające badania satysfakcji klientów
CRM as a Tool Assisting Clients Satisfaction Research
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 400-404, bibliogr. 5 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Badania marketingowe, Zarządzanie zadowoleniem klientów, Lojalność klientów, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Marketing research, Customer satisfaction management, Customer loyalty, Customer Relationship Management (CRM)
Note
summ.
Abstract
Utrzymanie dobrego związku z swoimi klientami może określać powodzenie przedsiębiorstwa. Dążenie do poznawania swoich klientów i skupienie się na ich potrzebach i satysfakcji umożliwia zwiększenie zyskowności działań przedsiębiorstwa. Metoda CRM (Customer Relationship Management) pozwala przedsiębiorstwu na zarządzanie wiedzą o klientach i monitorowanie ich zachowań.

Maintenance of good relationship with its customers may determine the success of an enterprise. Getting to know its customers and focusing on their needs and satisfaction enables business to better deploy resources towards an effective outcome for everyone. With CRM tools, customers' needs and preferences are available to the company. CRM solutions allow a company to improve the quality, consistency and reliability of its customers' experience. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Dyche J., CRM Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
  2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Marketingowe testowanie produktów, red. S. Sudoł, J, Szymczak, M. Haffer, P WE Warszawa 2000.
  4. Meyer A., Westerbarkey P., Measuring and Managing Hotel Guest Satisfaction, [w:] Service Quality in Hospitality Organisations, red. M.D. Olsen, R. Teare, E. Gummesson, Cassel 1996.
  5. Otto J., Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie, CH Beck, Warszawa 2002.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu