- Author
- Pukas Anetta
- Title
- CRM jako narzędzie wspomagające badania satysfakcji klientów
CRM as a Tool Assisting Clients Satisfaction Research - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 400-404, bibliogr. 5 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Badania marketingowe, Zarządzanie zadowoleniem klientów, Lojalność klientów, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Marketing research, Customer satisfaction management, Customer loyalty, Customer Relationship Management (CRM) - Note
- summ.
- Abstract
- Utrzymanie dobrego związku z swoimi klientami może określać powodzenie przedsiębiorstwa. Dążenie do poznawania swoich klientów i skupienie się na ich potrzebach i satysfakcji umożliwia zwiększenie zyskowności działań przedsiębiorstwa. Metoda CRM (Customer Relationship Management) pozwala przedsiębiorstwu na zarządzanie wiedzą o klientach i monitorowanie ich zachowań.
Maintenance of good relationship with its customers may determine the success of an enterprise. Getting to know its customers and focusing on their needs and satisfaction enables business to better deploy resources towards an effective outcome for everyone. With CRM tools, customers' needs and preferences are available to the company. CRM solutions allow a company to improve the quality, consistency and reliability of its customers' experience. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Dyche J., CRM Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
- Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Marketingowe testowanie produktów, red. S. Sudoł, J, Szymczak, M. Haffer, P WE Warszawa 2000.
- Meyer A., Westerbarkey P., Measuring and Managing Hotel Guest Satisfaction, [w:] Service Quality in Hospitality Organisations, red. M.D. Olsen, R. Teare, E. Gummesson, Cassel 1996.
- Otto J., Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie, CH Beck, Warszawa 2002.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol