BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mącik Radosław
Title
Pomiar zachowań respondentów ankiety internetowej - studium przypadku
Measurement of Behaviour of Internet Questionnaire Respondents - Case Study
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 469-475, bibliogr. 4 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Marketing internetowy, Internet, Badania ankietowe
e-marketing, Internet, Questionnaire survey
Note
summ.
Abstract
Artykuł przedstawia analizę zachowań respondentów ankiety internetowej. Analiza została oparta na badaniach własnych autora. Badania przeprowadzone zostały za pomocą kwestionariusza umieszczonego na stronie www, na próbie 142 menedżerów polskich przedsiębiorstw.

This article is a case-study presenting - on the base of relevant theory - selected results of metadata analysis based on author's own research using electronic questionnaire posted on the Web. Metadata gathered by server-side application gave the possibility to explore respondents' response patterns, to interpret time of response in comparison to completeness of the response and also the influence of some factors affecting response rate and response completeness.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Batagelj Z., Vehovar V., Technical and Methodological Issues in WWW Surveys, paper presented at AAPOR'98. Software and Methods for Conducting Internet Surveys, St. Louis, USA, 1998, wersja elektroniczna dostępna: http://www.ris.org/ris98/stlouis/index.html [dostęp: 01-08-2002].
  2. Bosnjak M., Tuten T.L., Classifying Response Behaviors in Web-based Surveys, "Journal of Computer Mediated Communication", 2001 nr 3 vol. 6 (april) [dokument elektroniczny], tryb dostępu: http://www.ascusc.org/jcmc/vol6/issue3/boznjak.html [dostęp: 23-08-2002].
  3. MacElroy B., Variables influencing dropout rates in Web-based surveys, "Quirk's Marketing Research Review" 2000 (July) wersja elektroniczna dostępna: http://www.quirks.com/articles/article_ _print.asp?arg_articleid=605 [dostęp: 26-08-2002].
  4. Mącik R., Badania marketingowe on-line o charakterze pierwotnych źródeł informacji, [w:] Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Instytut Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Sopot 2001.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu