- Author
- Żuwała Artur
- Title
- Eksperyment jako metoda badawcza w środowisku www w świetle wyników badań empirycznych
Experiment as a Research Method in the www Environment - Empirical Results - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 462-468, bibliogr. 3 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Marketing internetowy, Eksperyment badawczy, Reklama w internecie, Internet
e-marketing, Scientific experiment, Internet advertising, Internet - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł opisuje wyniki badania przeprowadzonego w okresie od maja do lipca 2003 r. Badanie koncentrowało się na postrzeganiu i skuteczności różnych form reklamy w środowisku www. Jako metodę wybrano przeprowadzenie eksperymentu w warunkach rzeczywistych.
The article presents foundation, course and results of an experiment carried in real conditions from May to July 2003. Its purposes were recognition of recipients' reaction on different forms of consumer advertising in www environment, estimation of their efficiency, as well as verification of usefulness of cookie files for this type of research. Results show that typical banner advertising is accepted. More aggressive forms, which disturb in the reception of wanted content, excite determined objection and can lead to their blocking. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Gregor B., Stawiszyński M.: e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
- Online Populations. CyberAtlas. http://cyberatlas.internet.com/big_picture/stats_toolbox/article
- Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol