BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Maciejewski Grzegorz
Title
Komputerowe bazy danych jako źródło informacji marketingowej
Computer Databases as a Source of Marketing Intormation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 450-456, bibliogr. 13 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Marketing internetowy, Informacja marketingowa, Zarządzanie informacją
e-marketing, Marketing information, Information management
Note
summ.
Abstract
Komputerowe bazy danych stanowią bardzo cenne źródło informacji marketingowej. Są także użytecznym narzędziem służącym do gromadzenia, przetwarzania i opracowywania informacji marketingowej, pochodzącej zarówno ze źródeł pierwotnych, jak i wtórnych. W artykule przedstawiono przykłady organizacji gromadzących i udostępniających informacje za pomocą Internetu.

For an organisation information constitutes a sort of a resource which can be its competitive advantage, minimising at the same time uncertainty and risk of the decisions being made. Therefore, the organisation must learn to manage the information to take advantage of it. The aim of this article is to draw attention to computer databases, which in contemporary organisations are more often used in a process of information management. Computer databases may constitute a significant source of marketing information as well as they may be an efficient device of getting and processing collected information. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1999.
  2. Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, P WE, Warszawa 1994.
  3. Górniak J., Wachnicki J., SPSS PL for Windows. Pierwsze kroki v analizie danych, SPSS Polska, Kraków 2000.
  4. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  5. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2001.
  6. Korzystanie z Internetu w Polsce. Badania z 03.04.2003 przeprowadzone przez Ipsos.
  7. Leksykon marketingu, red. J. Altkorn i T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  8. Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Statisica, AE, Kraków 2003.
  9. Raport e-biznes, "Businessman Magazine" maj 2000.
  10. Sojkin B., Ratajczyk P., Badania marketingowe przy wykorzystaniu Internetu, [w:] Wykorzystanie Internetu w marketingu, red. E. Zeman-Miszewska, AE, Katowice 2003.
  11. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  12. Wywiał J., Elementy metody reprezentacyjnej z wykorzystaniem statystycznego pakietu SPSS, AE, Katowice 1999.
  13. Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej, red. K. Karcz, Z. Kędzior, AE, Katowice 2001.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu