BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nizielska Aleksandra
Title
Specyfika wykorzystania ankiety internetowej w badaniach korporacji transnarodowych
Specficity of the Internet Survey Use in Transnational Corporations Research
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 457-461, bibliogr. 5 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Marketing internetowy, Korporacje międzynarodowe, Badania ankietowe, Strategia marketingowa
e-marketing, International corporation, Questionnaire survey, Marketing strategy
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono zalety i wady metody ankiety internetowej. Omówiono badania strategii marketingowych korporacji transnarodowych na polskim rynku wykonane przy zastosowaniu ankiety internetowej. Ich celem było zidentyfikowanie roli marketingu oraz rodzajów strategii marketingowych realizowanych przez korporacje transnarodowe.

This article is a case-study presenting - on the base of relevant theory - selected results of metadata analysis based on author's own research using electronic questionnaire posted on the Web. Metadata gathered by server-side application gave the possibility to explore respondents' response patterns, to interpret time of response in comparison to completeness of the response and also the influence of some factors affecting response rate and response completeness.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Czarnecki A., Badania ankietowe w Internecie, "Marketing w Praktyce" 2001.
  2. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  3. Mącik R., Internet jako źródło informacji marketingowej - wyniki badań przedsiębiorstw, [w:] Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2003.
  4. Sojkin B., Ratajczyk P., Badania marketingowe przy wykorzystaniu Internetu, [w:] Wykorzystanie Internetu w marketingu, red. E. Zeman-Miszewska, Wyd. CBiE AE im. Karola Adamieckiego, Katowice 2003.
  5. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu