BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mynarski Stefan
Title
Hierarchia badań rynkowych i marketingowych wspomaganych komputerowo
The Hierarchy of Market Analysis and Marketing Research Supported by Computers
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 421-429, bibliogr. 12 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Badania marketingowe, Badanie rynku, Metody badań marketingowych
Marketing research, Market research, Marketing research methods
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono hierarchiczną strukturę badań rynkowych i marketingowych. Omówiono metody i narzędzia badawcze w układzie hierarchicznym a następnie strukturę hierarchiczną badań wspomaganych komputerowo.

The report deals with computer aid for market analysis and marketing research in hierarchical arrangement. These investigations form the structural arrangement of tools and ways for market and marketing data processing which it has in view of delivering quick information and analysis for making accurate decisions. In structural arrangement of inquiry seven hierarchical steps are distinguished: population, sample, groups, objects, features, variables and factors. A suitable type of analyse is placed and oriented on the utilisation of proper methods and suitable numeric programs on all these steps. In turn the interstep relations are fulfilled by suitable sequence research in fashion of synthesis or analysis. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1998.
  2. Badania rynkowe i marketingowe, red. J. Kramer, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1994.
  3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki Polskie, Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  4. Kowal J., Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Wrocław 1998.
  5. Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STAT1ST1CA PL Teoria i zastosowania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003.
  6. Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu STATIST1CA, AE, Kraków 2003.
  7. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  8. Rószkiewicz M., Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
  9. Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, AE, Kraków 1998.
  10. Statystyczne metody analizy danych, red. W. Ostasiewicz, AE, Wrocław 1998.
  11. Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  12. Walesiak M., Bąk A., Conjoint analysis w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2000.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu