- Author
- Bauer Marek B.
- Title
- Instytucjonalne źródła informacji w procesie badania rynków międzynarodowych na przykładzie przedsiębiorstw niemieckich
- Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (4), 1997, nr 760, s. 19-30, bibliogr. 13 poz.
- Keyword
- Planowanie strategiczne, Rynki międzynarodowe, Badanie rynku, Informacja w podejmowaniu decyzji, Informacja rynkowa, Źródła informacji, Przedsiębiorstwo wielonarodowe
Strategic planning, International market, Market research, Information in decision making, Market information, Information source, Multinational enterprise - Country
- Niemcy
Germany - Abstract
- Omówiono coraz donioślejszą rolę informacji w działalności przedsiębiorstw niemieckich uprawiających strategię globalnych rynków tzn. odchodzących od tradycyjnego rozróżniania na kraj i zagranicę. W procesie badania nowych rynków punktem wyjścia staje się poznawanie całościowego środowiska danego kraju lub regionu, który musi być analizowany nie tylko pod względem gospodarczym, lecz również w aspekcie kulturalnym, geograficznym i polityczno-prawnym. Przedstawiono niemieckie źródła informacji o rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem izb przemysłowo-handlowych.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Beck T.: Kontaktstellen für die deutsche Außenwirtschaft in der Bundesrepublik Deutschland und Weltweit. Bielefeld: Bertelsmann 1995.
- "Bundesstelle für Außenhandelsinformation BfAI" - Erfolg im Ausland - 7. Publikationen Januar 1994 bis März 1996.
- Elektronische Informationsdienste. Creditreform Studie über die Nutzer. "BDU-Depesche" 1996 nr 4. (Bundesverband Deutscher Unternehmensberater BDU).
- "Handelskammer. Hamburg - Bericht" 1995.
- Hennes W.: Informationsbeschaffung on-line. Wettbewerbsvorteile durch weltweite Kommunikation. New York-Frankfurt: Campus Verlag 1995.
- Mahefa A.: Internationales Marketing-Management. [w:] Schoppe S.: Kompendium der internationalen Betriebswirtschaftslehre. München - Wien: Vahlen 1991.
- Meffert H.: Internationales Marketing-Management. Stuttgart - Berlin - Köln: Kohlhammer 1994.
- Meffert H.: Marketingsforschung und Käuferverhalten. Wiesbaden: Gabler 1992.
- Meissner H.G.: Strategisches internationales Marketing. München - Wien: Vahlen 1995.
- Stahr G., Backes S.: Informationsbeschaffung im In- und Ausland. [w:] Kumar B.N., Hausmann H.: Handbuch der internationalen Unternehmenstätigkeit. München Beck 1992.
- Stahr G., Backes S.: Marktforschung und Informationsmanagement im internationalen Marketing. [w:] Hermann A., Wißmeier U.K.: Internationales Marketing-Management. München: Vahlen 1995.
- Thietz B.: Euro-Marketing. Unternehmensstrategien für den Binnenmarkt. Landsberg: Lech Verlag 1990.
- Weis H.C.: Marktforschung. Ludwigshafen: Kiehl 1995.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
1427-2229 - Language
- pol