BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowakowski Marcin K.
Title
Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (4), 1997, nr 760, s. 228-236
Keyword
Globalizacja działań przedsiębiorstwa, Przedsiębiorczość, Rynki międzynarodowe, Marketing międzynarodowy, Marketing globalny, Strategia marketingowa, Zarządzanie strategiczne, Przedsiębiorstwo wielonarodowe
Globalization of enterprise activity, Entrepreneurship, International market, International marketing, Global marketing, Marketing strategy, Strategic management, Multinational enterprise
Abstract
Omówiono bariery przed jakimi staje przedsiębiorstwo w procesie umiędzynarodowienia działalności. Przedstawiono pojęcia przedsiębiorczości, globalizacji firmy, umiędzynarodowienia poszczególnych funkcji przedsiębiorstwa. Identyfikując bariery internacjonalizacji i sposoby ich przełamywania autor skupia się na dwóch tak różnych problemach, jak: zarządzanie na styku kultur oraz megamarketing, czyli jak "włamać się" na rynki zamknięte. Zarządzanie na styku kultur jest związane z samą istotą zarządzania zasobem ludzkim, z doborem i przygotowaniem kadry do procesu zwanego zarządzaniem różnicami kulturowymi. Mechanizmy megamarketingowe to elementy strategii firmy wykorzystujące, oprócz narzędzi marketingu-mix, siłę nacisku i specjalne działania typu public relations.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Anderson R.L., Dunkelberg J.S.: Entrepreneurship: Starting a New Business. New York: Harper Row Publ. 1990.
  2. Cateora Ph.R.: International Marketing. Wyd. 9. New York: Irwin 1996.
  3. Hisrich R.D., Peters M.P.: Entrepreneurship: Starting, Developing and Managing a New Entreprise. New York: Irwin 1993.
  4. Hisrich R.D.: Entrepreneurship and Intrapreneurship: Methods for Creating New Companies. That Have an Impact on the Economic Renaissance of an Area. [w:] Entrepreneurship. Intrapreneurship and Venture Capital. R.D. Hisrich ed. Toronto Lexington Books 1986, s. 96.
  5. Kotler Ph.: Megamarketing. "Harvard Business Review" 1986 nr 86205.
  6. Levitt T.: The Globalization of Markets. "Harvard Business Review" May-June 1983.
  7. Pierścionek Z.: Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Warszawa: SGH, 1995 rozdz. 9.
  8. Szkice o zarządzaniu międzynarodową działalnością przedsiębiorstw. Pod red. M.K. Nowakowski. Warszawa: SGH 1995.
  9. Zaleska K.J.: Cross-Cultural Interaction between Polish and American Workers: A Case Study of an American Firm in Poland. Prague: Central European University 1992 (Masters Thesis).
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1427-2229
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu