BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gucik Marian, Hudakova Slavomira
Title
Strategia marketingowa w turystyce zagranicznej Słowacji
Marketing Strategy in Foreign Tourism in Slovakia
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 795, s. 63-77, bibliogr. 10 poz.
Issue title
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Keyword
Strategia marketingowa, Turystyka międzynarodowa, Produkt turystyczny
Marketing strategy, International tourism, Tourist product
Note
summ., streszcz.
Country
Republika Słowacka
Slovak Republic
Abstract
Zagraniczną turystykę przyjazdową uznaje się powszechnie za ważne źródło wpływów dewizowych. Ich rozmiary zależą jednak od atrakcyjności produktu turystycznego kraju recepcji turystów, tzn. atrakcyjności walorów turystycznych oraz zakresu i jakości oferowanych usług. Jeśli Słowacja ma stać się atrakcyjnym miejscem pobytu zagranicznych turystów, musi spełniać te warunki, a ponadto skutecznie działać na zagranicznych rynkach. W tym celu potrzebna jest ofensywna strategia marketingowa produktu turystycznego Słowacji. Zamiarem autorów opracowania jest zaproponowanie strategii marketingowej zagranicznej turystyki przyjazdowej na Słowację, a także działań gwarantujących jej wdrożenie. Autorzy prezentują wyniki analizy marketingowej zagranicznej turystyki przyjazdowej, formułują cele marketingowe, wyodrębniają segmenty rynku oraz proponują określone strategie marketingowe. (abstrakt oryginalny)

The incoming foreign tourist traffic is generally considered an important source of hard currency revenue. The size of this revenue depends, among others, on the attractiveness of tourist values and on the range and quality of offered services. If Slovakia is to become an attractive place for tourists, it must meet the above conditions and act efficiently on foreign markets. In the article, the authors suggest both a marketing strategy targeted at the incoming foreign tourist traffic in Slovakia and the activities to guarantee its implementation. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bulletin pre cestovný ruch. Bratislava, Ministerstvo hospodárstva SR, 1997, č. 2.
  2. Cestovný ruch na Slovensku v roku 1996. Ministerstvo hospodárstva SR 1997.
  3. Gúčik M.: Strategie des Tourismus in der Slowakei. Berlin, ITB 1997, s. 13.
  4. Kirstges T.: Expandionsstrategien im Tourismus. 2. Vyd. Wiesbaden, Gabler Verlag 1996.
  5. Kotler Ph., Armstrong G.: Marketing. Vyd., Bratislava, SPN 1992.
  6. Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Organizácia pre marketing a propagáciu cestovného ruchu. Banská Bystrica 1995.
  7. Stratégia priestorového rozvoja a usporiadania Slovenska. Čiastkový výstup. Banská Bystrica, Slovenská agentúra životného prostredia 1995.
  8. Trh cestovného ruchu na Slovensku (výskumný projekt č. 1/1991; 401/92). Banská Bystrica, Ekonomická fakulta UMB 1993.
  9. Vanková M.: Imidž štátu ako cestovného cieĺa. Banská Bystrica, Ekonomická revue cestovného ruchu, 29, 1996, č. 2.
  10. Vaňová A.: Uplatnenie teritoriálneho marketingu v cestovnom ruchu. Banská Bystrica, Ekonomická revue cestovného ruchu, 27, 1994, 6. 1.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu