BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Przeorek Renata
Title
Skuteczność działań reklamowych wybranych jednostek gospodarki turystycznej województwa jeleniogórskiego (metody badania)
Efficiency of Advertising Activities in Selected Tourist Enterprises in the Jelenia Góra Province (Assessment Methods)
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1998, nr 795, s. 123-134, bibliogr. 4 poz.
Issue title
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Keyword
Reklama turystyczna, Efektywność reklamy, Pomiar efektywności, Badania ankietowe
Tourism advertising, Advertising efficiency, Efficiency measurement, Questionnaire survey
Note
summ., streszcz.
Abstract
Celem opracowania jest prezentacja procesu oceny skuteczności reklamy, którą powinny prowadzić przedsiębiorstwa turystyczne działające na rynku, jak też przedstawienie wybranych metod jej pomiaru. Przeprowadzona została również ocena skuteczności działań reklamowych wybranych jednostek gospodarki turystycznej. (skrócony abstrakt oryginalny)

The article presents the process of assessment of advertising activities and selected assessment methods, which may be applied by tourist enterprises. It also presents efficiency assessment of advertising activities in selected tourist enterprises that are active within the Jelenia Góra Valley. The presented efficiency assessment results have been obtained by means of a survey among potential tourist product purchasers. The process of advertising efficiency assessment is discussed in accordance with the conventional approach to management through objectives. The methods of advertising efficiency assessment are discussed in four groups, each of which is applied to assess another aspect of advertising efficiency. The assessment of advertising activities efficiency in tourist enterprises involved the DAGMAR method, being one of the methods that deal with analysis of advertising recipients' opinion shaping.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bąk S.A.: Promocja produktu turystycznego w obrocie z krajami o gospodarce rynkowej. [2] Biuletyn. "Ruch Turystyczny" Monografie, z. 26. Warszawa: SGH 1990.
  2. Kall J.: Jak przekonać do zakupu. "Businessman Magazine" 1993 nr 12(33).
  3. Łodziana-Grabowska J.: Efektywność reklamy. Warszawa: PWE 1996.
  4. Primary Contact Agency: Skąd wiadomo, że reklama zadziałał "Businessman Magazine" 1992 nr 7(16).
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu