BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Poszwa Michał
Title
Opodatkowanie a realizacja procesów zaopatrzenia i sprzedaży w przedsiębiorstwie
Taxation and Process Realisation of Sale and Provision in an Enterprise
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse i Bankowość (11), 2003, nr 972, s. 283-287, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Podatki, Zaopatrzenie przedsiębiorstwa, Sprzedaż, Przedsiębiorstwo
Taxes, Supply of enterprises, Sale, Enterprises
Note
summ.
Abstract
Właściwe wykorzystanie podatkowych praw wyboru w realizacji funkcji zaopatrzenia i sprzedaży może przyczynić się do zmniejszenia płatności podatkowych oraz podatkowych wydatków administracyjnych. Oczywiście zakres oraz opłacalność użycia podatkowych instrumentów oddziaływania w procesach zaopatrzenia i sprzedaży zależy od skali i przedmiotu działalności przedsiębiorstwa. Artykuł traktuje właśnie o wpływie przepisów podatkowych na decyzje związane z zakupem i sprzedażą realizowanymi przez przedsiębiorstwo.

Business management needs to take into consideration the taxation. It also concerns the area of sale and provision. The tax law gives us some freedom of activities. It allows to realise sale- and purchase-transactions in a way which gives us a chance to achieve the tax savings. Moreover, the tax law includes some limits in a scope of policy and sale, which are sources of an additional risk. These limits should be taken into consideration when a decision is made. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Brzeszczyńska S., Modzelewski Z.: Powiązania handlowe. "Monitor Podatkowy" 2000 nr 2.
  2. Jędrzyk H.: Optymalizacja funkcji celnych firmy. "Rzeczpospolita" 1999 nr 25.
  3. Szczęch R.: Reprezentacja i reklama a VAT. "Monitor Podatkowy" 1999 nr 3.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1426-1278
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu