BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Czaplicka Maja, Klonowska-Matynia Maria
Title
Analiza rynku serów w Polsce
Cheese Market Analysis in Polen
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 3, s. 31-35, rys., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Rynek przetworów mlecznych, Promocyjna funkcja opakowania, Rynek żywności, Preferencje konsumenta
Dairy market, Promotional function of packaging, Food market, Consumer preferences
Note
synopsis, summ.
Abstract
Autorki przeprowadziły analizę preferencji wśród konsumentów serów w Polsce. Przedstawiły modle konsumentów produktów mleczarskich w Polsce i dokonały charakterystyki rynku według wybranych gatunków serów. Następnie przedstawiły preferencje konsumentów w zakresie serów i podały wnioski końcowe.

In free market economy the main factors determining the acceptance of a foodstuff on the market are: a taste, a consumer's preferences, an appearance. Dairies, which want to improve their market position, should different their market products especially in quality, taste, promotion and packaging. The consumer perceives many products in particular food products through its packaging. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Górska-Warsewicz H. (1999): Konsument serów topionych. Przemyśl Spożywczy, nr 11.
  2. Górska-Warsewicz H. (2001): Konsumencka ocena jakości żywności. Przemyśl Spożywczy, nr 12.
  3. Górska-Warsewicz H. (2001): Konsument na rynku serów w Polsce. Przemyśl Spożywczy, nr 2.
  4. Jabłoński M. (2001): Rynek przetworów mlecznych. Raport - Poradnik Handlowca, nr 3.
  5. Krajewski K., Górska-Warsewicz H., Świątkowska M. (1999): Nowoczesny rynek konsumenta produktów mleczarskich w Polsce. Przegląd Mleczarski, nr 5.
  6. Reps A. (2001): Krajowe serowarstwo przed i po wstąpieniu do UE. Przemyśl Spożywczy, nr 5.
  7. Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej (2000).
  8. Rynek mleka i przetworów mlecznych (red J. Nowak) (2000): Poradnik Handlowca 3/2000.
  9. Świetlik K. (1999): Spożycie mleka w Polsce i wybranych krajach. Przegląd Mleczarski, nr 12.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu