BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kędzior Zofia
Title
Rok 1990 - początek czy przełom w badaniach rynku w Polsce?
The Year 1990 - Beginning or Turning-Point in Market Research in Poland?
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 36-41, bibliogr. 5 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Badanie rynku, Badania marketingowe
Market research, Marketing research
Note
summ.
Abstract
Rok 1990 był rokiem przełomowym w badaniach rynku w wymiarze organizacyjno-instytucjonalnym. W artykule zamieszczono zestawienia i analizę cech badań rynku do roku 1989 i w latach następnych.

The dynamic development of research service market in Poland took place after 1989. Organisational and institutional diminution of this research happened in 1990s but its base - methods and techniques remained the same. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Hodoly A., Założenia i perspektywy rozwojowe systemu badań rynku, "Handel Wewnętrzny" 1970 nr 2.
  2. Roczniki IHW 1966 nr 4.
  3. Studzińska A., Panel konsumentów jako metoda badań popytu, IHW, Warszawa 1970.
  4. Studzińska A., Program badań dla sieci sklepów-korespondentów, IHW, Warszawa 1972.
  5. Wódkowski A., Badania rynku i opinii w Polsce. Katalog firm badawczych PTBRiO, Dodatek do magazynu Brief, 7 edycja.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu