- Author
- Bartosik-Purgat Małgorzata
- Title
- Zróżnicowanie językowe w międzynarodowych badaniach marketingowych
Language Differentiation in International Marketing Research - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 78-83, bibliogr. 8 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Językoznawstwo, Marketing międzynarodowy, Badania marketingowe, Różnice kulturowe
Linguistics, International marketing, Marketing research, Cultural differences - Note
- summ.
- Abstract
- Głównym celem referatu jest przedstawienie zróżnicowania językowego (mowa werbalna, niewerbalna, style komunikowania się) na rynkach zagranicznych oraz jego wpływu na międzynarodową działalność badawczą.
It has to be taken many adaptations in the conducting out the marketing research on the foreign markets. National culture is one of the foreign environment's elements which influences the preparation of the marketing research. Language (verbal and nonverbal) belongs to the cultural determinants which are very important during the preparation of marketing research. Maladjustment to the different languages can be reason of failure in marketing research abroad. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Axtel R.E., Gestures: Do's and Taboos of Body Language around the World, John Wiley & Sons, New York 1991.
- Bartosik M., Międzykulturowe badania marketingowe, ,,Firma i Rynek", Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, nr 4 (21), Szczecin 2001.
- Campbell D.T., Werner O., Translating, working through interpreters and the problem of decentering, [w:] Narrol R., Cohen R., A Handbook of Method in Cultural Anthropology, The Natural History Press, New York 1970.
- Comrie B., Matthews S., Polinsky M., Atlas języków. Pochodzenie i rozwój języków świata, Oficyna Wydawnicza ATENA, Poznań 1998.
- Deresky H., International Management: Managing Across Borders and Cultures, Prentice Hall, New Jersey 2000.
- Gesteland R.R., Róznice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
- Trompenaars F., Hampden-Turner Ch., Siedem wymiarów kultury, Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2002.
- Usunier J.C., Marketing Across Cultures, Prentice Hall, New York 2000.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol