- Author
- Ratajczyk Piotr, Sojkin Bogdan
- Title
- Determinanty jakości badań rynkowych i marketingowych
Determinants of Quality of Market and Marketing Research - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 84-91, bibliogr. 11 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Badanie rynku, Badania marketingowe, Jakość informacji
Market research, Marketing research, Information quality - Note
- summ.
- Abstract
- Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie jak zagwarantować, że wyniki badań nie będą obarczone błędami powodującymi zbyt duże ryzyko w działaniach rynkowych firmy.
The aim of this paper is to show the role of quality in market and marketing research. The contemporary world is filled with information. We witness the real revolution as far as information obtaining, analysing and making accessible are concerned, in the case of both client and company. The information is more and more accurate, up-to-date, cheaper and easier to obtain. Contemporary companies, however, still fight with the problem of adequate and relevant information, as in business "a lot" and "fast" do not always mean "well" and "proper quality". This phenomenon has a great influence on the decision making process based on the research. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Bolesta-Kukulka K., Decyzje menedżerskie, PWE, Warszawa 2003.
- Czerniak J., Informacje i zarządzanie, PWE, Warszawa 1978.
- Kosicki K., Badania do przodu, www.businessman.onet.pl
- Ruder D., Sliwa R., Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie operacyjne w firmie. Perspektywy i doświadczenia, Materiały konferencyjne, Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie, Tarnów 2002,
- Pańkowska M., Zarządzanie zasobami informatycznymi, Difin, Warszawa 2001.
- Penc J., Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2001.
- Ratajczyk P., Robić samemu, współtworzyć czy zlecać.... Dylematy badań marketingowych. Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, Uniwersytet Gdański, Sopot 2003.
- Reynolds G. W., Information Systems for Managers, West Publishing Company, 1988.
- Samson D., Managerial Decision Analysis, Irwin, Homewood, Illinois 1988.
- Wstęp do informatyki gospodarczej, red. A. Rokicka-Broniatowska, SGH, Warszawa 2002.
- Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, red. A. Nowicki, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2001.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol