BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pasternak Kazimierz
Title
Innowacje w przetworach żywnościowych jako narzędzie konkurowania jakością
Food Products Innovation as an Instrument of Quality Competition
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 177-183, bibliogr. 11 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Jakość produktów żywnościowych, Konkurencja jakościowa, Marketing produktów innowacyjnych
Quality of food products, Quality competition, Marketing innovative products
Note
summ.
Abstract
W artykule omówiono zagadnienia związane z konkurowaniem innowacjami produktowymi oraz jakością produktu. Przedstawiono związki przygotowania i wprowadzenia na rynek innowacji produktowych oraz produktów wysokiej jakości oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa.

In this article the market competition with application of innovation products and high-quality products was represented. Our attention was focused on that two development ways of food products especially. It should be common management of innovation products and quality products progress in firm. Fragmentary information from foreign firm in Poland for that two ways product development do clear profitableness rise. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Dobiegała-Korona B., Kasiewicz S. (2000): Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw. [W]: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce. Red. K. Kuciński, Materiały i prace IFGN SGH, Warszawa, s. 89-91.
  2. Iwasiewicz A. (1999): Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody. WN PWN, Warszawa-Kraków, s. 15.
  3. Kay J. (1996): Podstawy sukcesu firmy. PWE, Warszawa, s. 97-99.
  4. Lisiecka K. (1997): Ocena rynkowej jakości produktów a wynik finansowy firmy. [W]: Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości. Red. T. Wawak, EJB, Kraków, s. 187.
  5. Mamos-Sutkowska M.: Konkurencyjność polskich firm. Wyniki sondy przeprowadzonej w Klubie 500. [W:] Uwarunkowania konkurencyjności...., s. 108.
  6. Marczak M. (2001): Jakość dóbr jako instrument konkurowania. IFGN SGH, Warszawa, s. 6.
  7. Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr l, s. 18.
  8. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. (1999) Red. M. Strużycki. SGH, Warszawa, s. 173.
  9. Słownik wyrazów obcych. (1995) WN PWN, Warszawa, s. 585.
  10. Urbanowska-Sojkin E. (1998): Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wyd. AE, Poznań, s. 97,
  11. Wrzosek W. (1998): Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa, s. 323.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu