BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Majkut Robert, Skiba Ludwik
Title
Problemy racjonalności w zachowaniach konsumenckich oraz inne postulowane obszary refleksji interdyscyplinarnej
Rationality and Irrationality in Consumer Behaviour and Other Areas of Interdisciplinary Reflection
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonomia i Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze (5), 1999, nr 805, s. 202-214, bibliogr. 24 poz.
Keyword
Interdyscyplinarność, Teoria ekonomii, Zachowania konsumenta, Potrzeby człowieka
Interdisciplinarity, Economic theory, Consumer behaviour, Human needs
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest ukazanie konieczności oraz prób stosowania podejścia interdyscyplinarnego w analizie zjawisk gospodarczych, głównie w wyjaśnianiu zachowań konsumenckich.

The primary subject of this essay is consumer behaviour, an interdisciplinary aspect of social sciences, in particular, of economic and sociological theory. The essay also deals with other areas of interdisciplinary study.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Badania nad w żarami konsumpcji. Red. J. Szczepański. Warszawa 1977.
  2. Becker G.: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. Warszawa 1990.
  3. Bernard Ch.: The functions of executive. Cambridge 1948.
  4. Boulding K.B.: Economics and science. New York 1970.
  5. Hodoly A.: Problemy spożycia w Polsce. Warszawa 1966.
  6. Kanuk L.L., Schiffman L.G.: Consumer behaviour. New Jersey 1987.
  7. Katona G.: The powetfull consumer. New York 1960.
  8. Keynes J.M.: Ogólna teoria zatrudnienia, procentu, pieniądza. Warszawa 1956.
  9. Krasiński Z., Piasny J., Szulce H.: Ekonomika konsumpcji. Warszawa 1984.
  10. March J.G., Simon H.A.: Teoria organizacji. Warszawa 1964.
  11. Maslow A.: Motywacja i osobowość. Warszawa 1990.
  12. Merton R.: Teoria socjologiczna i struktura społeczna. Warszawa 1982.
  13. Parsons T., Smelser N.J.: Economy and society. A study of integration of economics and social theory. New York 1957.
  14. Obuchowski Z.: Psychologia dążeń ludzkich. Warszawa 1968.
  15. Samuelson A.P., Nordhaus D.W.: Ekonomia. T. 1-2. Warszawa 1995.
  16. Skiner B.F.: Science and human behaviour. New York 1959.
  17. Sombart W.: Der moderne Kapitalismus. T. 1-2, 1919.
  18. Światowy G.: Zachowania konsumenckie. Wrocław 1994.
  19. Thiellac E.: Systèmes et structures économiques, les deux moitiés du XX siècle. Paris 1972.
  20. Veblen T.: Teoria klasy próżniaczej. Warszawa 1971.
  21. Watson J.B.: Behawioryzm. Warszawa 1990.
  22. Weber M.: Die protestantische Ethik und der Geist des Kapitalismus. [w:] Gesamnte Aufsaetze zur Religionssoziologie. T. 1. Tuebingen 1920.
  23. Wejland A.: Prestiż - analiza struktur pojęciowych. Warszawa 1983.
  24. Żygulski K.: Przemiany potrzeb we współczesnym społeczeństwie. [w:] Badania nad wzorami konsumpcji. Red. J. Szczepański. Warszawa 1977.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1427-2229
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu