BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rosa Grażyna
Title
Marketingowe instrumenty konkurencji o nabywcę w transporcie kolejowym
Marketing Instruments of Competition for Purchaser of Services Rendered by Polish Railway (PKP)
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Transportu, 1999, nr 1, s. 117-129
Keyword
Transport pasażerski, Strategia przedsiębiorstwa, Strategia konkurencji, Marketing-mix
Passenger transport, Corporation strategies, Competition strategy, Marketing-mix
Note
summ.
Company
Polskie Koleje Państwowe (PKP)
Abstract
Omówiono podstawowe instrumenty konkurowania PKP o nabywcę: produkt (usługa przewozu), cena, promocja usług, dystrybucja usług. Przedstawiono wyniki badania pasażerów pociągów pospiesznych przeprowadzonego przez "Pentor" na zlecenie PKP w 1996 r. Na koniec zaprezentowano główne założenia strategiczne przedsiębiorstwa PKP oraz jego atuty w walce konkurencyjnej.

Article presents possibility and purposeless of adopting marketing instruments (4P) in company PKP on the background of analysis carried out on fast train passengers. In summary were proposed main assumption of PKP competing strategy in its fight for customer with motor transport.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1509-0515
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu