BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Brózda Joanna
Title
Wirtualne otoczenie przedsiębiorstwa
The Internet Environment of Enterprises
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, 2000, nr 38, s. 99-108
Keyword
World Wide Web (WWW), Internet, Otoczenie przedsiębiorstwa, Rzeczywistość wirtualna, Strategia przedsiębiorstwa
World Wide Web (WWW), Internet, Enterprise environment, Virtual reality, Corporation strategies
Note
summ.
Abstract
Artykuł zwraca uwagę na fakt, że w tradycyjnie pojmowanej przestrzeni rynkowej, zwanej otoczeniem przedsiębiorstwa, pojawił się - w wyniku rewolucji informacyjnej - nowy wymiar: wirtualne otoczenie. Omówiono cztery przestrzenie wirtualne: informacji, komunikacji, dystrybucji i transakcji.

This article presents new areas of economics activity for the enterprises - the Internet environment, which includes: - the Internet Space of Information, - the Internet Space of Communication, - the Internet Space of Distribution, - the Internet Space of Transactions. Being active on the Internet becamed necessary for modern time enterprise.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1232-5821
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu