BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szczygielski Jan
Title
Wzrost wartości dodanej jako cel zarządzania przedsiębiorstwem
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 847, s. 146-153, bibliogr. 14 poz.
Issue title
Zarządzanie w teorii i w praktyce
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Cele przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa
Enterprise management, Corporate objectives, Enterprise value
Abstract
W syntetycznym ujęciu przedstawiono ewolucję celów przedsiębiorstwa i na tym tle koncepcję wartości dodanej jako strategiczny cel współczesnych przedsiębiorstw.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Banaszyk P.: Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu, 1998.
  2. Baumol W.J.: Business Behaviour, Value and Growth, London: MacMillan, 1959.
  3. Cwynar A. i W.: EVA i MVA nowe spojrzenie na efektywność wykorzystania kapitału spółek - cz.I, "Rynek Kapitałowy" 1999, nr 1.
  4. Domańska E.: Kapitalizm menedżerski, Warszawa: PWE, 1986.
  5. Duliniec A.: Struktura i koszt kapitału w przedsiębiorstwie, Warszawa: PWN, 1998.
  6. Benninga S., Sarig O.: Corporate Finance - A Valuation Approach, New York: Mc Graw-Hill, 1997.
  7. Stewart G.B.: The Quest For Value, New York: Harper Business, 1991.
  8. Bradfort С.: Corporate Valuation, New York: Mc Graw-Hill, 1993.
  9. Gorynia M.: Przedsiębiorstwo w rożnych ujęciach teoretycznych, "Ekonomista" 1999, nr 4.
  10. Earley J.S.: Marginal Policies of Excellent Managed Companies, "American Economic Review" 1965; cyt. za: Banaszyk P.: Formułowanie celów strategicznych w zarządzaniu polskimi przedsiębiorstwami, Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu, 1998.
  11. Otta W.J.: Zachowanie się przedsiębiorstwa kapitalistycznego, "Ekonomista", 1985, nr 1-2.
  12. Copeland T., Koller T., Murrin J: Wycena: Mierzenie i kształtowanie wartości firm, Warszawa: WIG PRESS, 1997.
  13. Rutkowski A.: Ekonomiczna wartość dodana w ocenie organizacji gospodarczej, "Przegląd Organizacji" 1999, nr 1.
  14. Zator K.: O niektórych aspektach wykorzystania wskaźników EVA i MVA, "Rynek Kapitałowy", 1999, nr 4.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu