- Author
- Javorska Monika
- Title
- Pronikani cizich jazykovych prvku do ceskych reklamnich textu
Infiltration of the Foreign Language Elements into the Czech Advertising Texts - Source
- Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej, 1999, vol. 3, nr 1, s. 191-193, bibliogr. 5 poz.
- Keyword
- Etyka, Etyka biznesu, Reklama
Ethics, Business ethics, Advertising - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Artykuł poświęcony jest znacznemu występowaniu anglicyzmów w tekstach czeskich reklam z celem sugestywnej reklamy. Tekst dotyczy słów z angielskimi przyrostkami -er oraz -ing, przyrostkami -x, ox, ex oraz elementu super. Artyku zawiera równiež przykłady niewłaściwych zastosowaä obcojŠzycznych elementów w tekstach reklam.
The communicate indicates considerable occurrence of English aspects in czech commercial texts with the aim of a deeper effect on the percipient. The text mentions words with English suffuxes -er and -ing, suffixes -x, -ox, -ex and the expression super. Examples of wrong use of foreign language asoects are dealt with as well. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
- Cited by
- ISSN
- 1429-673X
- Language
- cze