BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Javorska Monika
Title
Pronikani cizich jazykovych prvku do ceskych reklamnich textu
Infiltration of the Foreign Language Elements into the Czech Advertising Texts
Source
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej, 1999, vol. 3, nr 1, s. 191-193, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Etyka, Etyka biznesu, Reklama
Ethics, Business ethics, Advertising
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł poświęcony jest znacznemu występowaniu anglicyzmów w tekstach czeskich reklam z celem sugestywnej reklamy. Tekst dotyczy słów z angielskimi przyrostkami -er oraz -ing, przyrostkami -x, ox, ex oraz elementu super. Artyku zawiera równiež przykłady niewłaściwych zastosowaä obcojŠzycznych elementów w tekstach reklam.

The communicate indicates considerable occurrence of English aspects in czech commercial texts with the aim of a deeper effect on the percipient. The text mentions words with English suffuxes -er and -ing, suffixes -x, -ox, -ex and the expression super. Examples of wrong use of foreign language asoects are dealt with as well. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1429-673X
Language
cze
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu