- Author
- Nowak Marta
- Title
- Mierniki działalności marketingowej na potrzeby controllingu przedsiębiorstwa
Marketing Activity Indicators for Controlling Needs - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1039, s. 58-63, bibliogr. 2 poz.
- Issue title
- Modele rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej
- Keyword
- Controlling, Narzędzia controllingu, Wskaźniki finansowe, Rola marketingu w przedsiębiorstwie
Controlling, Controlling tools, Financial indicators, Role of marketing in the enterprise - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł został poświęcony omówieniu podstawowych części składowych systemu controllingu marketingowego, do jakich niewątpliwie można zaliczyć mierniki liczbowe. Ich podstawową zaletą jest to, iż łatwo można je wykorzystać w procesach planowania, monitorowania i analizy odchyleń. W pracy scharakteryzowano mierniki liczbowe ogólne i szczegółowe.
The paper treats on an application of marketing activity indicators in a controlling system of a company. The usage of these indicators is based on the existence of a functional marketing system in a given business entity. Marketing indicators can be of two kinds: general ones, describing the whole marketing field and specific ones, focused on the certain parts of it.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODDK, Gdańsk 2003.
- Nowak M., Controlling w działalności marketingowej, fw:] Controlling w działalności przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, PWE, Warszawa 2004 (w druku).
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol