BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mamet Piotr
Title
Bank Anglii jako źródło materiałów dydaktycznych do nauki angielskiego języka specjalistycznego
Bank of England as a Source of Didactic Materials for Teaching Business English
Source
Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2000, nr 1(7), s. 19-36
Keyword
Nauczanie języków obcych, Metody dydaktyczne, Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Internet
Foreign language teaching, Didactic methods, Information technology in teaching, Internet
Note
summ.
Abstract
Autor podkreśla rolę znajomości i wykorzystania języka angielskiego, szczególnie specjalistycznego języka biznesu (dot. human resources management). Niniejszy artykuł jest próbą wskazania jakie materiały internetowe mogą być uzyskane z Banku Anglii, oraz w jaki sposób niektóre z nich mogą być wykorzystane w zorganizowaniu kompleksowego ćwiczenia obejmującego cały proces ubiegania się o pracę. W końcowej części artykułu są załączniki, które stanowią wydruki z wybranych stron internetowych Banku Anglii.

The article presents the materials that may be obtained via INTERNET from the Bank of England(www.bankofengland.co.uk.) and which deal wioth human resources management in terms of recruitment and promotion of the Bank employees. The materials include the recruitment procedures, an outline of required qualifications asked during job interviews, the profiles of successful employees and remuneration policy of the Bank. These materials may be used both as a case study in human resources management and as guidelines to ercise the recruitment process with the students. This way teaching Business English may be combined with teaching practical skills necessary in modern business.(short original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Cited by
Show
ISSN
1506-5375
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu