BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Krzeszowski Wojciech D.
Title
Znaczenie planów przepływów środków pieniężnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
The Importance of Cash Flow Plans in Corporate Management
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1039, s. 169-173, bibliogr. 10 poz.
Issue title
Modele rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej
Keyword
Przepływy pieniężne, Rachunek przepływów pieniężnych, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Finanse przedsiębiorstwa
Cash flows, Cash-flow statement, Corporation strategies, Enterprise management, Enterprise finance
Note
summ.
Abstract
Plan przepływów środków pieniężnych stanowi bardzo ważny element działalności przedsiębiorstwa, odgrywa istotną role nie tylko w bieżącym zarządzaniu jednostką, ale i w zarządzaniu strategicznym. Artykuł omawia istotę rachunku przepływów pieniężnych (cash flows), funkcje jakie pełni w przedsiębiorstwie np: koordynacji i kontroli działań przedsiębiorstwa, oraz jakie miejsce zajmuje w strategii finansowej przedsiębiorstwa.

The article is focused on the role of cash flow plans in management and their importance in delivery of corporate financial strategy.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Dittmann P., Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 1999.
  2. Goliszewska D., Kaplan walczy kartą, "Businessman" 2000, nr 3.
  3. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  4. King M.A., Total Cash Management, McGraw-Hill Inc., New York 1994.
  5. Komorowski J., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
  6. Ross S., Westerfield R.. Jordan B., Finanse przedsiębiorstw, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
  7. Steinmann H., Schreyögg G., Zarządzanie, Pwr., Wrocław 1998.
  8. Welsch O.A., Hilton R.W., Gordon P.N., Budgeting - Profit Planning and Control, Prentice Hall. Englewood Cliffs-New Jersey 1988.
  9. Westwood J., Plan marketingowy, Komsoft sp. z o.o., Rzeszów 1998.
  10. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 2001.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu