BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Senyszyn Joanna, Szczukowski Jarosław
Title
Marketing ideowo-komercyjny jako opcja przyszłości
Idea-Commercial Marketing as a Future Option
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 1, s. 297-306
Keyword
Marketing, Reklama, Konsument, Strategia reklamy, Kampanie reklamowe, Psychologia konsumenta, Materiały konferencyjne
Marketing, Advertising, Consumer, Advertising strategy, Advertising campaign, Consumer psychology, Conference materials
Note
summ.
Abstract
Autorzy zaproponowali nazwanie nowego rodzaju marketingu marketingiem ideowo-konsumpcyjny. Łączy on w sobie społeczny wymiar marketingu idei z indywidualną interesownością marketingu komercyjnego. Dzięki temu przekłada się na konkretny zysk zarówno producentów, jak i konsumentów. Na przyczyny wykorzystania tego marketingu składają się: mniejsza efektywność tradycyjnych form promocji oraz nowy wizerunek konsumenta, który chce kupować produkty wzbogacone o ideę.

The purpose of this paper in its theoretical aspects is an introduction to the science a new notion: commercial marketing of ideas. This notion combines social and economic dimensions of marketing of ideas. Consequently, beneficiaries of the results of commercial marketing of ideas are both manufacturers and consumers, or the whole society. Empirical aspects of the paper relate to an analysis of instruments, which can be employed by commercial marketing of ideas. The analysis is carried out as an efficient tool of efforts to attract consumers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu