- Author
- Trojanowski Mariusz
- Title
- W kierunku budowania więzi z klientami - nowe wyzwanie dla marketingu
In Direction of Creating Links with Customers - New Challenge for Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 31-41, bibliogr. 28 poz.
- Keyword
- Budowanie lojalności klienta, Programy lojalnościowe, Marka produktu, Promocja produktu, Psychologia sprzedaży, Psychologiczne aspekty marketingu, Materiały konferencyjne, Strategia obsługi klienta
Cultivation customer loyalty, Loyalty programs, Product brand, Product promotion, Sales psychology, Psychological aspects of marketing, Conference materials, Customer service strategy - Note
- summ.
- Abstract
- Autor zwraca uwagę na fakt iż do tej pory teoria i praktyka marketingu skierowana była przede wszystkim na pozyskiwanie nowych klientów, a nie na utrzymanie już zdobytych. Ważne w tym zagadnieniu jest, że pozyskiwanie nowych klientów jest zdecydowanie droższe, niż budowanie lojalności wobec już pozyskanych. Podstawowym instrumentem pomagającym w tworzeniu lojalności jest baza danych gdzie zapisuje się informacje o nabywcach. Autor podaje również kluczowe elementy programu lojalności: sformułowanie konkretnego celu i adresatów organizowanego programu; określenie świadczeń dla uczestników programu; strategii komunikowania się z uczestnikami programu, a także uruchamianie go i przewidywanie jego przyszłości.
The current theory and practise of marketing is based rather on attracting new customers than trying to maintain existing customers base. In a saturated markets reality, it is difficult to attract new customers, and it requires more expenditures than building loyalty of existing clients, which means establishing repeating purchase habits and emotional relation between a client and a product or brand. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol