BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Światowy Grażyna, Pluta-Olearnik Mirosława
Title
Kreowanie lojalności klientów poprzez markę i jakość usług
Customers' Loylaty Creation through Brand Name and Quality of Services
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 51-58
Keyword
Materiały konferencyjne, Marka produktu, Budowanie lojalności klienta, Usługi bankowe, Marketing partnerski, Jakość usług, Wyższe szkoły biznesu, Rynek usług edukacyjnych
Conference materials, Product brand, Cultivation customer loyalty, Banking services, Partnership marketing, Quality of services, Higher business schools, Education services market
Note
summ.
Abstract
Orientacja marketingowa w zarządzaniu firmą powinna być skierowana na klienta, na jego potrzeby, życzenia i korzyści. Narzędziami przyciągającymi klienta mogą być: marka i jakość świadczonych usług. Autorki przedstawiają podział klientów na: stałych-lojalnych, niestałych-poszukujących i przypadkowych. W artykule szczegółowiej omówiono także wrocławskie usługi edukacyjne (wyższych szkół biznesu) oraz usługi finansowe (banki).

In this paper, an idea of loyalty is understood as a psychological notion which coincides with a perfect approval attitude of the customer. This attitude is moulded by one`s emotional experiences and a state of awareness. (short original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu