- Author
- Brylska Barbara
- Title
- Public relations i jego rola w strategii promocyjnej firmy
Public Relations and Their Role in the Promotion Strategy of a Firm - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 157-163
- Keyword
- Materiały konferencyjne, Public relations, Promocja, Strategia promocji, Reklama
Conference materials, Public relations, Promotion, Promotion strategy, Advertising - Note
- summ.
- Abstract
- Public relations jest ważnym elementem wartości organizacji i istotnym czynnikiem wyborów konsumenta. W Polsce następuje gwałtowny rozwój tej strategii. Głównym powodem jest przesyt tradycyjnych form komunikacji firmy z rynkiem, zwłaszcza reklamą. Wyrównaniu uległy stosowane techniki sprzedaży, promocji i reklamy towarów, co spowodowało tworzenie nowych kanałów komunikacyjnych. Ważnym elementem stał się również dostęp do najnowocześniejszych technologii, które pozwoliły zrównoważyć ofertę towarową. W systemie komunikowania przedsiębiorstwa z rynkiem, działania w sferze public relations pełnią następujące funkcje: tworzenie wizerunku firmy; kreowanie przychylności podmiotów otoczenia; informowania społeczeństwa o celach i misji działania firmy na rynku; aktywnego włączania się w rozwiązywanie problemów społeczności lokalnej; wzmacniania pozycji firmy w sytuacjach kryzysowych. Budowane przez public relations zaufanie, wiarygodność wpływa na skuteczność działań promocyjnych.
The cohesive, internally integrated strategy of promotion activities plays a significant role in the fight for a customer on the market. The activities undertaken in the sphere of public relations aiming at the creation of a positive image of a firm in the market environment are an important element of the strategy. A firm with a positive image has more chances to succeed on the market. Confidence and reliability built by public relations exert an influence on the efficiency of other promotion activities of a firm. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol