BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pukas Anetta
Title
Jakość usług - problemy kształtowania i oceny
Quality of Services - Problem with Creating and a Valuation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 92-100, bibliogr. 2 poz.
Keyword
Materiały konferencyjne, Usługi, Marketing, Jakość usług
Conference materials, Services, Marketing, Quality of services
Note
summ.
Abstract
W artykule wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych na terenie Dolnego Śląska. Starano się odpowiedzieć na ich podstawie na pytanie czy polskie przedsiębiorstwa usługowe tworzą propozycje rynkowe na poziomie oczekiwań usługobiorców. Badaniami objęto nabywców usług, które podzielono na pięć grup branżowych: usługi bankowe; usługi turystyczne, hotelarskie; usługi kosmetyczne, fryzjerskie, pralnicze; usługi restauracyjne; usługi stacji samochodów.

The competition have lead many service companies and other businesses to seek profitable ways to differentiate themselves. One strategy that has been related to success in services business in the delivery of high quality. The purpose of this article was to describe main problems with quality in Polish service firms. The author present results of researches, which was based on SERVQUAL methodology. As the SERVQUAL score shows the main problem in services sector is that customers are not satisfied. Studies also indicated that services company are not good performing along five, principal dimensions of services. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu