- Author
- Garczarczyk Józef
- Title
- Jakość usług jako jeden z elementów marketingu bankowego
Quality of Services as an Element of Bank Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 101-112
- Keyword
- Materiały konferencyjne, Usługi bankowe, Marketing bankowy, Strategia konkurencji, Jakość usług
Conference materials, Banking services, Bank marketing, Competition strategy, Quality of services - Note
- summ.
- Abstract
- Rozwój rynku bankowego w Polsce spowodował, iż oferty podażowe poszczególnych banków bardzo się upodobniły. Zwiększył się nacisk na obsługę klienta, czyli poziom i jakość usług, które stanowią teraz czynniki przewagi konkurencyjnej. W usługach bankowych można wyodrębnić trzy poziomy oczekiwań klientów: poziom usługi podażowej, która odzwierciedla pragnienia klientów; usługa odpowiednia, to co klient jest w stanie zaakceptować; usługa przewidywalna, to co klienci uważają, że powinni otrzymać.
Due to big competition on the market of financial services in Poland, banks' offers have become very similar. therefore, one of the more significant determinants of activity of a given bank is the level of quality of services provided by them. As it is difficult to define and to measure quality. identification of the attributes of quality of banking service is of crucial importance. The paper is devoted to this question. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol