- Author
- Zrałek Jolanta
- Title
- Public relations - komunikacyjna ewolucja marketingu
Public Relations - Communicative Evolution of Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 113-124, bibliogr. 17 poz.
- Keyword
- Komunikowanie masowe, Materiały konferencyjne, Public relations, Komunikowanie marketingowe
Mass communication, Conference materials, Public relations, Marketing communication - Note
- summ.
- Abstract
- Komunikowanie mające na celu tworzenie wizerunku nadawcy stanowi istotę public relations. Autorka zwraca uwagę na fakt mylenia public relations z marketingiem. Podstawowe zróżnicowanie między nimi stanowi zakres ich działalności. Marketing koncentruje się na identyfikowaniu i zaspokajaniu potrzeb konsumentów, natomiast public relations obejmuje dużo szerszą grupę udziałowców w skład której wchodzą również konsumenci. Głównym celem public relations jest kreowanie określonych, niematrialnych dążeń społecznych. W ostatnich latach nastąpiło w Polsce ogromne zainteresowanie tym zagadnieniem, dzięki czemu marketing i public relations zaczynają się nawzajem uzupełniać.
Communication is the human activity that links people together and creates relationship. The increasing importance of communication is the most visible sign of today's business. There are still some traditional concepts in marketing (such as 4 Ps model), but a few new ones, like relationship marketing, are suggested to be more useful. One should treat any enterprise not only in economic terms but also as a part of social environment with its communication aspects. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol