BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Drewnicka Magdalena, Sobocińska Magdalena, Waniowski Paweł
Title
Rola public relations w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
The Role of Public Relations in Creating Competitive Advantage
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 125-137, bibliogr. 18 poz.
Keyword
Public relations, Komunikowanie marketingowe, Strategia reklamy, Psychologia konsumenta, Materiały konferencyjne, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Public relations, Marketing communication, Advertising strategy, Consumer psychology, Conference materials, Enterprise competitiveness
Note
summ.
Abstract
Działania komunikacyjne firmy powinny być skierowane na różne grupy opinii publicznej. Są to grupy ludzi, których charakteryzuje wspólnota celów. Koncepcje public relations uległy ewolucji. Początkowo skierowane były na manipulowanie i wywoływanie pożądanych reakcji wybranych grup opinii publicznej. W wyniku rozwoju koncepcji marketingu jego zadaniem stało się informowanie, a dopiero później wzajemne oddziaływanie i zrozumienie przedsiębiorstwa z jego otoczeniem. Tabelarycznie przedstawiono zaeżności między wybranymi grupami opinii publicznej a celami i działaniami prowadzonymi w ramach public relations.

Competitive environment and growing demands of market firms use new methods of attracting clients. One way of creating advantage over competitive firms is acceptance of public opinion. The aim of this article was to analyse influence of public relations on competitive advantage of firms. We took into consideration among other things contacts with different publics and models of public relations. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu