BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Malinowska Mirosława, Kucharska Barbara
Title
Komunikacja marketingowa w praktyce przedsiębiorstw województwa śląskiego
Marketing Communication of Silesia Companies
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 138-146
Keyword
Materiały konferencyjne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Badania marketingowe, Reklama, Komunikowanie marketingowe
Conference materials, Enterprise management, Marketing research, Advertising, Marketing communication
Note
summ.
Abstract
Komunikacja marketingowa jest procesem wymiany informacji między przedsiębiorstwami a jego otoczeniem, której celem jest osiąganie korzyści przez klienta i przedsiębiorstwo. Komunikacja marketingowa obejmuje: komunikację wewnętrzną w przedsiębiorstwie; komunikację z konsumentami/klientami; komunikację z pozostałymi podmiotami otoczenia. Każda niemal firma udostępnia klientom adres, pod który mogą wysłać opinie i uwagi. Coraz częściej jest podawany adres e-mail firmy, jak również bezpłatne infolinie (0 800) i częściowo płatne połączenia (0 801). Badane przedsiębiorstwa bardzo często korzystają również z wielu narzędzi promocyjnych (broszury, ulotki, informatory, reklama prasowa, targi, pokazy handlowe) w celu przekazania klientom jak najwięcej informacji.

Marketing communication seems to be very important for companies acting on high competitive markets. Marketing communications should not be identified with promotion, which is one of marketing communication tools. Marketing communication is an information exchange process between company and its environment aimed at achieving bilateral benefits for target markets and the company. Silesia enterprises use a wide range of promotional tools to inform their clients, otherwise they make an opportunity for feedback from target markets. To make their employees real representatives of the firm in environment, companies use a large number of internal marketing communication techniques. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu