- Author
- Gregor Bogdan, Stawiszyński Marcin
- Title
- Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania i ich wykorzystanie w marketingu
Integrated Information Systems of Management and Their Application in Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 173-184
- Keyword
- Materiały konferencyjne, Zintegrowane systemy informatyczne, System informacyjny w zarządzaniu, Informacja marketingowa
Conference materials, Information integrated system, Information systems in management, Marketing information - Note
- summ.
- Abstract
- W artykule zaprezentowano Zintegrowane Systemy Informatyczne Zarządzania (ZSIZ), które obsługują wszystkie sfery działalności przedsiębiorstwa, zaczynając od marketingu i planowania oraz zaopatrzenia poprzez produkcję, dystrybucję, sprzedaż, gospodarkę remontową aż do prac finansowo-księgowych i gospodarki zasobami ludzkimi. Dane znajdujące się w tym systemie mają głównie charakter ilościowy, ale można do niego wprowadzić także dane jakościowe. Znajdują się one we wspólnej bazie danych, gdzie mogą być przetwarzane. ZSIZ są rozwiązaniem zintegrowanym. Autorzy przedstawili tabele z przykładami zestawień i analiz przekrojowych w ZSIZ i ich zastosowanie w rozwiązywaniu problemów marketingowych. W ramach tego programu został stworzony Zintegrowany System Informacji Marketingowej.
The Enterprise Resource Plannig (ERP) systems more and more common in Poland companies offer a new quality of management. Even though they have been sufficiently exploited in the domain of finances, production and logistics (planning), as far as marketing sector is concerned, these mechanisms are very often neglected. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol