BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mikołajczyk Barbara
Title
Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach usługowych - wybrane zagadnienia
The Marketing Orientation of Service Enterprises - Selected Aspects
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 211-215
Keyword
Materiały konferencyjne, Przedsiębiorstwo usługowe, Strategia marketingowa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, System informacyjny przedsiębiorstwa
Conference materials, Service enterprise, Marketing strategy, Enterprise management, Information system of enterprises
Note
summ.
Abstract
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Rynkowych i Marketingowych AE w Katowicach, z których wynika, że przedsiębiorstwa usługowe dostosowały się do zmian spowodowanych transformacją gospodarki jak i integracją z Unią Europejską. Z deklaracji tych przedsiębiorstw wynika, że ich sposób działania na rynku przyjmuje następująca postać: świadczą usługi w oparciu o własne możliwości; kładą główny nacisk na reklamę; przeprowadzają badania potrzeb nabywców i na tej podstawie świadczą usługi w celu zaspokojenia wymagań nabywców.

The scope of marketing orientation of service enterprises is mainly determined by the peculiar character of services and the "natural" conditions of their market activity. As symptoms of adopting the marketing orientation by service enterprises we can point at using the marketing information as a support for the decision making process, and also for choosing the profitable field of activity (market segment). The results of presented research prove that service enterprises are able to adopt for the changeable and fluctuating conditions of market environment. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu