BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stopczyńska Kinga, Rychtelska Anna
Title
Marketing terytorialny jako narzędzie kreowania wizerunku regionu
Place Marketing as Tool for Creation the Place Image
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 261-271
Keyword
Rozwój gospodarczy regionów, Społeczności lokalne, Promocja walorów regionu, Gospodarka terytorialna, Marketing regionalny, Materiały konferencyjne
Economic development of regions, Local community, Promotion of region value, Territorial economy, Regional marketing, Conference materials
Note
summ.
Abstract
W artykule przedstawiono stopień wykorzystania narzędzi marketingu terytorialnego i jego oddziaływanie na faktyczny image danego regionu. Marketing ten może być przedstawiony z trzech punktów widzenia: jako rynkowo zorientowany sposób wykorzystania gminnej produkcji przez władze; jako przyjęcie planistów przestrzeni gminnej rozumowania reprezentującego punkt widzenia użytkowników tej przestrzeni; jako zespół działań podejmowanych przez władze gminne, zmierzających do optymalizacji funkcji gminnych. Aby efektywnie kreować wizerunek regionu musi on być: odróżniany; znaczący; szanowany; rozpoznawany. Kreowanie wizerunku można podzielić na trzy etapy: analizy sytuacji obecnej i charakterystykę konkurencji; określenie celu strategii; stworzenie planu działania i środków promocji kształtowania marki regionu. Wykorzystanie poszczególnych środków promocji regionu przedstawiono na przykładzie regionu łódzkiego.

Promotion campaigns and other marketing instruments using by local authorities appear to be ruled with the same rights as in commercial word. Commune exists on the market and tries to sell its products. For this reason local authorities should take into account marketing activities. The main aim is to create the co-ordinated system of marketing instruments to build the positive image and thanks to it communicate with customers and complete their requirements. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu