- Author
- Kieżel Ewa
- Title
- Tendencje przemian w zachowaniach konsumentów a marketing
Tendencies of Changes in Consumers' Behaviours and Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 323-340, bibliogr. 20 poz.
- Keyword
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, Materiały konferencyjne, Konsumencka ocena jakości, Marketing konsumencki, Promocja produktu, Strategia marketingowa
Enterprise management, Conference materials, Consumers' quality assessment, Consumer Marketing, Product promotion, Marketing strategy - Note
- summ.
- Abstract
- W artykule przestawiono tendencje przemian w zachowaniu konsumentów i ich wpływ na zmianę strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Nowa sytuacja została spowodowana przemianami gospodarczymi w Polsce, dzięki którym powstały rynki sprzyjające funkcjonowaniu indywidualnych podmiotów konsumpcji. Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość towarów rezygnując z zakupów emocjonalnych. Z tego powodu przedsiębiorstwa przeprowadzają badania cech nabywców i ich zachowań w procesie zakupu. Podstawowym warunkiem budowania partnerstwa między klientem a przedsiębiorstwem jest sprawna i kompleksowa komunikacja.
The problems of changes in conditions and determinants of needs, preferences and customer behaviours were undertaken in this paper. The knowledge about those areas is base for marketing activity of enterprises. The enterprises decisions sound based not only on economic rules but also on full recognised mechanism of creation of human needs and their changes in different environment, as well. Changes in customer behaviours should be inspiration for enterprises activity. This paper shows the consequences of changes in consumption behaviours for marketing activity in enterprises. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol