- Author
- Sojkin Bogdan, Kall Jacek
- Title
- Przemiany w zachowaniach nabywczych Wielkopolan a marketing regionalny
Changes in Consumer Bahaviour of the Wielkopolska Region and Regional Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 385-393
- Keyword
- Globalizacja gospodarki, Materiały konferencyjne, Marka produktu, Dystrybucja produktu, Marketing regionalny, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Economic globalization, Conference materials, Product brand, Product distribution, Regional marketing, Cultural framework of consumption - Note
- summ.
- Abstract
- Duży wpływ na powodzenie marki globalnej na rynku światowym mają różnice kulturowe przejawiające się w postawie wobec konsumpcji. Duże znaczenie ma również kwestia dochodów konsumenta. Wykreowanie marki komplikują także różnice językowe. Zachowania konsumentów obejmują trzy aspekty, związane z zaspokajaniem potrzeb: nabywanie; posiadanie; użytkowanie środków zaspokajania potrzeb. Autorzy skupili się na dwóch pierwszych aspektach zachowań konsumentów w Wielkopolsce zaobserwowanych w latach 1995-1999. Dane oparli na bazie danych statystycznych GUS (głównie budżetów gospodarstw domowych) oraz własnych badań rynkowych. Dotyczyły one wybranych dóbr trwałego użytku oraz niektórych artykułów żywnościowych.
In the paper, authors consider the impact that distinctiveness of behaviour of consumers living in Wielkopolska region has on a strategic choice between regional and global marketing. Wielkopolska sets a good example of a region, very different from other parts of Poland using statistical data and data drawn from their own research conducted among consumers in various parts of Poland, authors forcibly prove that regional differences hold and in some cases even deepen. Many aspects of consumer behaviour (e.g. consumption of specific categories of consumer goods, penetration rate for selected durable) has been thoroughly analysed. That constitutes a suggestion for regional marketing to be considered as a more effective alternative. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol