BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Hirniak Jarosław
Title
Problemy kształtowania kanałów dystrybucji w strategiach wejścia na rynek Ukrainy
Problems of Establishing the Channel of Distribution for Effective Penetrating the Ukrainian Market
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 870, s. 175-177
Keyword
Przedsiębiorstwo wielonarodowe, Kanały dystrybucji, Materiały konferencyjne
Multinational enterprise, Distribution channels, Conference materials
Note
streszcz., summ..
Country
Ukraina
Ukraine
Abstract
W referacie zawarto krótką charakterystykę podstawowych form wejścia przedsiębiorstw wielonarodowych na rynek Ukrainy oraz główne zagrożenia dla ich efektywnej działalności. Przedstawiono czynniki aktualnie przemawiające za wyborem eksportu i związane znim problemy kształtowania kanałów dystrybucji. Przeanalizowano funkcje związane z eksportem, które wykonują pośrednicy lokalni.(abstrakt oryginalny)

The major forms of foreign markets penetration by multinational companies are analyzed in the article, as wellas the typical factors to be taken into account when taking decision on the specific form of the company's presence in a foreign country.(short original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu