BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nieżurawski Lech
Title
Wpływ pomiaru zadowolenia klienta na doskonalenie jakości (na przykładzie przedsiębiorstwa przetwórstwa drobiu)
Influence of Customer Satisfaction Measurement on Quality Improvement (for Example a Poultry Processing Company)
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 2, s. 152-156, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Zarządzanie zadowoleniem klientów, Zarządzanie jakością, Przemysł przetwórczy
Customer satisfaction management, Quality management, Processing industry
Note
streszcz., summ.
Abstract
Podjęto próbę udokumentowania konieczności ciągłego doskonalenia jakości produktów i usług, co stanowi warunek przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw. Definiując pojęcie jakości należy uwzględnić trudne do pomiaru odczucia odbiorcy, które mają wpływ na podjęcie decyzji o zakupie danego wyrobu. Efektem rynkowym, który przekłada się na wynik finansowy przedsiębiorstwa jest wzrost satysfakcji klienta. (oryg. streszcz.)

The present study is an attempt at a substantiation of the necessity of a constant quality improvement of products and services, which is the necessary condition of companies survival and development. When defining the notion of quality, one must take into consideration the difficult-to-measure feelings of the receiver which affect his decision whether or not to buy a given product. The resulting market effect is an increase in customer satisfaction level manifested in the company's financial results. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Kłos Z. (1999): TQM - definicje, zakres. Problemy Jakości, nr 2.
  2. Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa.
  3. Mejssner M. (1998): Certyfikat wiarygodności. Manager, nr 2.
  4. Sudol S., Szymczak J., Haffer M. (2000): Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
  5. Woodruff R.B., Gardial S.F. Know Your Customer New Aproaches to Understanding Customer Value and Satisfaction. Blackwell Publishers Inc.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu