- Author
- Nieżurawski Lech
- Title
- Wpływ pomiaru zadowolenia klienta na doskonalenie jakości (na przykładzie przedsiębiorstwa przetwórstwa drobiu)
Influence of Customer Satisfaction Measurement on Quality Improvement (for Example a Poultry Processing Company) - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 2, s. 152-156, bibliogr. 5 poz.
- Keyword
- Zarządzanie zadowoleniem klientów, Zarządzanie jakością, Przemysł przetwórczy
Customer satisfaction management, Quality management, Processing industry - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Podjęto próbę udokumentowania konieczności ciągłego doskonalenia jakości produktów i usług, co stanowi warunek przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw. Definiując pojęcie jakości należy uwzględnić trudne do pomiaru odczucia odbiorcy, które mają wpływ na podjęcie decyzji o zakupie danego wyrobu. Efektem rynkowym, który przekłada się na wynik finansowy przedsiębiorstwa jest wzrost satysfakcji klienta. (oryg. streszcz.)
The present study is an attempt at a substantiation of the necessity of a constant quality improvement of products and services, which is the necessary condition of companies survival and development. When defining the notion of quality, one must take into consideration the difficult-to-measure feelings of the receiver which affect his decision whether or not to buy a given product. The resulting market effect is an increase in customer satisfaction level manifested in the company's financial results. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Kłos Z. (1999): TQM - definicje, zakres. Problemy Jakości, nr 2.
- Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa.
- Mejssner M. (1998): Certyfikat wiarygodności. Manager, nr 2.
- Sudol S., Szymczak J., Haffer M. (2000): Marketingowe testowanie produktów. PWE, Warszawa.
- Woodruff R.B., Gardial S.F. Know Your Customer New Aproaches to Understanding Customer Value and Satisfaction. Blackwell Publishers Inc.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol