BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sikorska Daria
Title
Zastosowanie współczesnych zdobyczy techniki i informatyki w przemyśle i handlu rolnym
The Application of Modern Technology and Computers in Trade and Agriculture Market
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 2, s. 166-169, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Handel elektroniczny, Postęp naukowo-techniczny, Postęp techniczny w przemyśle
e-commerce, Progress in science and technology, Technological advances in the industry
Note
streszcz., summ.
Abstract
Omówiono znaczenie nowoczesnych zdobyczy techniki informacyjnej w handlu. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniu hadnlu elektronicznemu.

Nowadays, the economical and social life has experienced the great shock connected with an introduction of great technical and technological achievements. It takes place due to a domination of World Wide Web and e-mails. A life in a "net society" can be characterized by a globalization of economy (including agriculture), an unstable job market, income and a transformation of material ground existence. The introduction of modern technical and technological achievements in agriculture economy and its processing leads to a better usage of agriculture resources. New technologies connected with computers, the Internet and mobile phones may change the idea of modern agriculture. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Drabek T. (2000): Klient w sieci. Teleinfo, nr 2, s. 12.
  2. Jain D., Maesincee S., Kotler P. (2002): Marketing nie stoi w miejscu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, s. 148.
  3. Kołakowska K. (2000): Handel elektroniczny - mit czy rzeczywistość? Informatyka, nr 3.
  4. Olejnik M., Sojkin B. (2001): Handel tradycyjny a elektroniczny. Marketing i Rynek, nr 9, s. 14.
  5. Pokusa T. (1999): Istota i podstawy infopartneringu. Logistyka, nr 2.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu