BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sieńko Barbara
Title
Ekomarketing jako instrument budowania strategii przedsiębiorstwa
Ecomarketing as an Instrument of Building Enterprise's Strategy
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 870, s. 299-309, bibliogr.s.308
Keyword
Wzrost ekologicznie zrównoważony, Ekomarketing, Polityka ekologiczna przedsiębiorstwa, Marketing społeczny, Świadomość ekologiczna, Materiały konferencyjne, Strategia przedsiębiorstwa
Environmentally sustainable growth, Eco-marketing, Enterprises ecological politics, Social marketing, Ecological awareness, Conference materials, Corporation strategies
Note
streszcz., summ..
Abstract
Celem referatu jest prezentacja ekomarketingu jako instrumentu wykorzystywanego do realizacji ekologicznej strategii zarządzania firmą. Ekomarketing jest szczególnie ważny w procesie komunikacji z rynkiem, w wyniku którego klienci są przekonani o unikalności oferty firmy z punktu widzenia dbałości o środowisko i zapewnienia zrównoważonego wzrostu, co buduje jego przewagę konkurencyjną. (fragment z tekstu)

The article shows ecomarketing as an instrument of building enterprise's strategy. Ecomarketing is a kind of social marketing and it involves both actions for changing peoples attitudes towards environment and the impact of peoples verified awareness on their consumption preferences. The paper contain the analysis of the environment, inclusive the natural environment and the analysis of resources and capabilities within the firm which are major fectors in strategy. (MP)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu