BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Singrin Karl-Heinz
Title
Procesowy rachunek kosztów jako instrument oddziaływania na poziom i obniżkę kosztów ogólnych
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 831, t. 1, s. 121-127, bibliogr. 8 poz.
Issue title
Budżetowanie przychodów i kosztów. Tom 1, Referaty
Keyword
Koszty w przedsiębiorstwie, Rachunek kosztów, Koszty pośrednie, Materiały konferencyjne
Costs in companies, Cost accounting, Indirect costs, Conference materials
Abstract
Autor omawia zagadnienie procesowego rachunku kosztów, który koncentruje się na możliwie najtrafniejszym przyczynowym przyporządkowaniu kosztów pośrednich doświadczeniom i produktom. Zwraca uwagę, że największe doświadczenie w jego wprowadzaniu mają przedsiębiorstwa niemieckie i amerykańskie.

The author discussed issues of process cost account that concentrates on casual assignation of indirect costs to experiences and products. The author took note of the fact that the biggest experience in this issue have German and American enterprises.(M.P.)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Cooper/Kaplan, 1991, S. 87 ff., Activity-Based Costing, Harvard Manager.
  2. Horvath, 1998, S. 532 ff., Controlling (7. Auflage).
  3. Horväth/Mayer, 1989, S. 216, Prozeßkostenrechnung, "Controlling" 1.
  4. Steinie / Bruch, 1999, S. 500 ff, Controlling- Kompendium.
  5. Porter, 1986, S. 62 ff, Competitive Strategy.
  6. Mayer, 1991, S 85 ff, Prozeßkostenrechnung und Prozeßkostenmanagement.
  7. Horvath & Partner, 1998, S. 421 ff, Prozeßkostenmanagement.
  8. Coenenberg/Fischer, 1991, S. 31ff- PKR-Strategische Neuorientierung in der Kostenrechnung.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu