- Author
- Żelazna Krystyna, Jeżewska-Zychowicz Marzena, Kowalczuk Iwona
- Title
- Informacyjna rola reklamy w procesie podejmowania decyzji na rynku produktów żywnościowych
Informational Role of Advertisement in the Decision-Making Process in Food Product Market - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 413-424, bibliogr. 16 poz.
- Keyword
- Zachowania konsumenta, Rynek żywności, Badania reklamowe, Efektywność reklamy, Materiały konferencyjne
Consumer behaviour, Food market, Advertising research, Advertising efficiency, Conference materials - Note
- summ.
- Abstract
- Omówiono wewnętrzne i zewnętrzne czynniki warunkujące spożycie żywności. Skupiono się na reklamie jako czynniku zewnętrznym wpływającym na wybór żywności. Na koniec przedstawiono wyniki badań na temat reklamy jako źródła informacji żywieniowej.
Advertisement is a factor which conditions the choice of food. The paper presents the results of the research conducted by the authors, concerning the role of advertisement as a source of information has been described in detail. Advertisement can broaden knowledge and awareness of consumers, it can also become an active of pro-health education. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol