BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Żelazna Krystyna, Jeżewska-Zychowicz Marzena, Kowalczuk Iwona
Title
Informacyjna rola reklamy w procesie podejmowania decyzji na rynku produktów żywnościowych
Informational Role of Advertisement in the Decision-Making Process in Food Product Market
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 413-424, bibliogr. 16 poz.
Keyword
Zachowania konsumenta, Rynek żywności, Badania reklamowe, Efektywność reklamy, Materiały konferencyjne
Consumer behaviour, Food market, Advertising research, Advertising efficiency, Conference materials
Note
summ.
Abstract
Omówiono wewnętrzne i zewnętrzne czynniki warunkujące spożycie żywności. Skupiono się na reklamie jako czynniku zewnętrznym wpływającym na wybór żywności. Na koniec przedstawiono wyniki badań na temat reklamy jako źródła informacji żywieniowej.

Advertisement is a factor which conditions the choice of food. The paper presents the results of the research conducted by the authors, concerning the role of advertisement as a source of information has been described in detail. Advertisement can broaden knowledge and awareness of consumers, it can also become an active of pro-health education. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu