- Author
- Kramer Józefa
- Title
- Nowe idee w nauczaniu marketingu
New Ideas of Teaching Marketing - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 525-535
- Keyword
- Materiały konferencyjne, Marketing w programach nauczania, Dydaktyka
Conference materials, Marketing in the curriculum, Didactics - Note
- summ.
- Abstract
- Autor postuluje uwzględnianie w koncepcjach kształcenia specjalistów z dziedziny marketingu krytycznych opinii przedstawicieli firm o funkcjonowaniu marketingu w przedsiębiorstwach. Omawia kierunki rozwoju marketingu odpowiadające firmom nowego typu. Opisuje trzy obszary badań i na ich podstawie uzupełnień w programach dydaktycznych przedmiotów marketingowych. Są to: obszar zmieniającego się rynku i jego otoczenia; obszar komunikacji między przedsiębiorstwami, wewnątrz przedsiębiorstw, między nimi a klientami i organizacjami z otoczenia firm; obszar poznania klienta z całym bogactwem jego motywów i preferencji, które w nowych warunkach globalizacji gospodarki stają się od nowa niepoznawalne bez nowych metod i narzędzi badawczych.
The main aim of the paper is to present the new ideas how to teach marketing. The huge changes in a world economy and the critical discussion on the nature, scope, functions, instruments and cost of marketing activities create the new theoretical and practical background and a need of the redefinition and reorientation of marketing as a teaching discipline. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol