BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wilk Krystyna
Title
Marketing a świadomość potrzeb i możliwości ochrony interesów konsumentów w świetle badań bezpośrednich
Marketing and Consciousness of Needs and Possibilities of Protection of Customers' Interests in the Light of Direct Research
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 425-433, bibliogr. 14 poz.
Keyword
Materiały konferencyjne, Ochrona konsumenta, Marketing konsumencki, Badania konsumenckie
Conference materials, Consumer protection, Consumer Marketing, Consumer research
Note
summ.
Abstract
Autorka zwraca uwagę na problem wiedzy konsumentów w zakresie potrzeb i możliwości ochrony ich interesów jako bardzo ważnego czynnika świadomych zachowań rynkowych. Przedstawia wyniki badań bezpośrednich, których celem była próba oceny poziomu świadomości konsumentów, a tym samym stopnia upowszechnienia wiedzy w społeczeństwie o potrzebach i możliwościach ochrony interesów konsumenta. Badania przeprowadzono w 1998 r. wśród ludności miejskiej byłego województwa katowickiego w oparciu o kwestionariusz ankietowy.

The main goal of my paper is identification of relations between contemporary forms of marketing and consciousness of needs and possibilities of protection of customer's interest. In the first part of this paper are presented reasons why researches were undertaken. There is presented also circumstance of customer's interest protection, especially marketing's techniques and instruments. In the second part the results of direct researches are presented. The level of customer's consciousness is very low. That's why it is necessary to spread among customers the knowledge about needs and possibilities of their protection on the market.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu