BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sagan Adam
Title
Skalowanie we współczesnych badaniach marketingowych - kierunki i dylematy rozwoju
Scaling in Contemporary Marketing Research
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 467-478
Keyword
Metody badań marketingowych, Materiały konferencyjne, Badania marketingowe, Skalowanie wielowymiarowe, Analiza wielowymiarowa
Marketing research methods, Conference materials, Marketing research, Multidimensional scaling, Multi-dimensional analysis
Note
summ.
Abstract
Na wstępie wyróżniono trzy podstawowe sposoby rozumienia pojęcia skali w badaniach marketingowych. Następnie omówiono takie metody skalowania jak: metoda wielorakiej analizy korespondencji oraz metoda skalowania wielowymiarowego.

The paper presents the main directions, assumptions and problems in using of scaling in marketing research. Special attention is drawn to two important methods in multidimensional scaling. First, optimal or dual scaling based on correspondence analysis is connected with nominal level of measurement. Second, classical multidimensional scaling is connected with ordinal level of measurement. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu